Chinese Studies Book 2024-2025 Chapter #2

หนังสือรวมบทความจีนศึกษา เนื่องในโอกาสก่อตั้งศูนย์ภาษาและวัฒนธรรมจีนสิรินธรครบรอบ 20 ปี และ ความสัมพันธ์ไทยจีนครบรอบ 50 ปี: ยุคสมัยใหม่แห่งความร่วมมือรอบด้านไทย-จีน เล่มที่ 2

Chinese Studies Book Chapter on the occasion of the 20th anniversary of the Sirindhorn Chinese Language and Culture Center and the celebration of the 50th anniversary of Thai-Chinese relations: A New Era of Comprehensive Thai-Chinese Cooperation 2

The Platform for Learning Chinese as a Bridge for Cultural Exchange
汉语学习的平台 文化交流的桥梁

Ronglin Cen; Jianjun Huang

I-XV

Examining the Chinese identity of Thai individuals of Chinese descent through the television series “To Sir, With Love”
การศึกษาอัตลักษณ์ความเป็นจีนของชาวไทยเชื้อสายจีนผ่านละครชุด “คุณชาย”

Nongnapath Apichitvitaya; Wasin Sataphornworrachit

1-20

A Study of the Integration of Chinese Culture among the Shan Ethnic Group in Thoed Thai Village, Chiang Rai Province
ศึกษาการปฏิสัมพันธ์ทางวัฒนธรรมจีนของชนชาติพันธุ์ไทใหญ่ในหมู่บ้านเทอดไทย จังหวัดเชียงราย 

Jariyawan Nandee; Ekachai Taweepworachai

21-32

Service Using Behavior of Traditional Thai Dress Photoshootsin Chiang Mai from the Chinese  Tourists:Perspectives from Service Providers
พฤติกรรมการใช้บริการถ่ายภาพชุดไทยในจังหวัดเชียงใหม่ของนักท่องเที่ยวจีน:มุมมองจากผู้ให้บริการ

Rattaphol Phrommas

33-48

Du Fu: The Great Poet Reflecting the Hardships of the People through “Three Officials and Three Separations”
ตู้ฝู่ สุดยอดกวีผู้สะท้อนความทุกข์ยากของประชาชนผ่าน “สามนายสามพราก”

Pirachaya Chansiricharun

49-60

Thai Consumers’ Perception and Evaluation of NegativeInformation About ‘Chinese Brands’: A Comparative Study of Thai Consumers’ Perceptions of Chinese and Thai Brands
泰国消费者对 “中国品牌” 负面信息的感知与评价: 基于泰国消费者对中泰品牌的比较研究

Panita Srisook

61-82

 

  • 806 ครั้ง